Anadolu Üniversitesi Kütüphane

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Kütüphane ile ilgili bilgi almak için; library@anadolu.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz. Ayrıca (222) 3350580/1733 nolu telefonu arayabilirsiniz. Kütüphaneye geldiğinizde danışman kütüphanecilerle (Enformasyon Bölümü) iletişime geçebilirsiniz.

Anadolu Üniversitesi'ne yeni kayıt yaptıran öğrenciler, doğrudan kütüphaneye de kayıt yaptırmış olmaktadırlar.

Ödünç verme servisine uğrayarak Eskişehir ikamet adreslerini kayıt ettiren kullanıcılar ödünç kitap almaya başlayabilirler.

Kullanıcı Süre Adet
Akademik personel 30 20
İdari personel 30 10
Doktora öğrencisi 30 15
Yüksek Lisans öğrencisi 15 7
Lisans \ Önlisans öğrencisi 15 3
Dış kullanıcı 15 2
Özellikli kullanıcı 90 10

Kütüphanelerarası ödünç alma (ILL) yoluyla alınan yayınlar yukarıdaki sayılara dahil değildir. Bu istekler özel kurallara bağlıdır.

Kullanıcıların ödünç aldığı kitap/kitaplar başkası tarafından ayırtılmamışsa ve iade tarihi geçmemişse sürelerini 3 kez uzatabilirler.
Bu işlemi web sayfamızdaki katalog tarama ekranından (http://libra.anadolu.edu.tr/) ödünç alınan materyaller sembolünü tıklayarak yapılabilecekleri gibi kütüphaneye gelerek ödünç bankosundan ve ya ödünç istasyonlarından da yaptırabilirler.

Ödünç bölümüne/ödünç istasyonlarından iade edebilirsiniz.
İade işlemi bitinceye kadar ödünç bankosundan/ödünç istasyonundan ayrılmayınız.

Üzerinde iade günü geçmiş materyal bulunan kullanıcılara ödünç materyal verilmez. Materyal geciktirme cezaları 1 x 5 gün olarak uygulanır.

Fotokopi hizmeti özel sektör tarafından yürütülmektedir. Kütüphanenin açık olduğu saatlerde en az bir fotokopi makinesi ile hizmet verilmektedir. Şikayet ve dilekleriniz için (222)3350580/1534 nolu telefonu arayabilirsiniz.

Anadolu Üniversitesi'ne bağlı her bir enstitü, yüksekokul, fakülte ve merkezin bir Kütüphane Komisyon Üyesi vardır. Kitap istek listeleri,Kütüphane Komisyon Üyeleri tarafından kütüphaneye ulaştırılmaktadır. Kullanıcılar komisyon üyeleri ile iletişime geçmelidirler. Bağlı olduğunuz birimin Kütüphane Komisyon Üyesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: Kütüphane Komisyon Üyeleri

Kütüphaneden her hangi bir materyal talebi olan kullanıcı bağlı bulunduğu birimin (enstitü, yüksekokul, fakülte vb.) kütüphane komisyon üyesi ile iletişime geçmelidirler.

Kütüphanemizin uzaktan erişim için yapılandırılmış bir proxy sistemimiz var.
Tarayıcınızda gerekli tanımlamayı yaptığınızda tüm e-Kaynaklara kampus dışından erişebilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi ve kullanım kılavuzu için: http://kdm.anadolu.edu.tr/off-kampus.html

Kampus dışından bağlantı sırasında yaşadığınız sorunlar için (222) 335 05 80/1737 nolu telefonu arayarak yardım alabilirsiniz.

Kütüphane içerisinde üniversitemiz akademik personeli ve lisansüstü düzeydeki öğrenciler için ayrılan odalarda internet bağlantılı bilgisayarlarla kullanıcılarımıza bireysel çalışma olanağı sunulmaktadır. Çalışma odaları günlük ya da 7 günlük sürelerle kullanıcılara ayrılmaktadır.

Çalışma odalarından yararlanmak isteyen kullanıcılarımız kütüphanemize gelerek Okuyucu Hizmetleri Sorumlusu ile iletişime geçebilirler.
(Dahili Tel:1733)

Sadece kütüphanemizin abone olduğu elektronik kaynakların kullanımı için internet bağlantılı bilgisayarlarımız vardır. Kişisel amaçlı internete bağlanmak için 1. Katta bulunan bilgisayar odasını ve salondaki dizüstü bilgisayarları kullanabilirsiniz.

Kütüphanemizin her alanından kablosuz internet ağına erişmek mümkündür.Cihazınızda yapmanız gereken ayarları Teknik Destek Birimimizden (1. Kat Tel:1706) öğrenebilirsiniz.

Bu hizmet lisansüstü düzeydeki öğrenciler ile akademik ve idari personele verilmektedir. Belirtilen grupta yer alıyorsanız bir başka üniversite kütüphanesinden kitap getirtebilirsiniz.
İşlemin ayrıntıları için Ödünç Bölümü ile iletişime geçebilirsiniz.

Başvurulan kütüphaneye göre sayı ve süre farklılık göstermektedir.

1. Kat Enformasyon Odasında bulunan Danışman Kütüphanecilerden yardım isteyebilirsiniz.


Kütüphaneciye Sorun