1958 Yılında Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisinin kurulması ile birlikte ortaya çıkan Kütüphane, 124 Sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin 33. maddesinde belirtilen görevleri, 9 Haziran 1980 tarih ve 17012 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmelik çerçevesinde yürütmektedir.
Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı, Yüksek Öğretim amacı doğrultusunda, araştırma, öğretim ve eğitim gereksinmelerini karşılamak üzere; ilgili bilim dallarına ilişkin, her türlü yayın ve bilgi kaynaklarını seçer ve merkezi olarak sağlar. Belirli bir düzen içerisinde Üniversitemiz öğretim görevlilerinin, öğrencilerinin ve tüm araştırmacıların hizmetine sunulmasını sağlar.
Çağdaş teknoloji olanaklarını uygun koşullarda kullanarak, Kurumumuzun adına yakışır bilgi hizmetlerini en üst düzeyde sağlayan evrensel ölçekte örnek bir bilgi merkezi olmaktır.
Üniversitemizin temel misyonunda yer alan; Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla, Bilim, teknoloji, sanat ve spor alanlarında eğitim, araştırma ve projelerle evrensel bilgi ve kültür birikimine katkı sağlamak, Her yaştaki bireye nitelikli ve özgün, uzaktan ve örgün öğrenme olanakları sunmak, toplumsal gereksinimleri öngörerek yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmek, Hedeflenmiş olan eğitim-öğretim düzeyine erişilmesi ve araştırma faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli materyali toplayarak, kütüphanecilik kurallarına göre düzenleyerek, kullanıcıların yararlanmasına sunmaktır.
Kapladığı Alan | Oturma Kapasitesi | Personel Sayısı |
---|---|---|
12.330 m2 | 1.000 kişi | 65 kişi |
Kitap | 342.099 adet |
e-Kitap | 415.812 adet |
e-Dergi | 69.412 adet |
e-Materyal (Rapor,Gazete, Seri, Nota) | 252.658 adet |
Dergi (ciltli) | 40.888 adet |
Veritabanı | 66 adet |
Tez | 9.151 adet |
Müzik Notası | 7.878 adet |
Mikrofiş | 6.802 adet |
Mikrofilm - Rulo | 1.167 adet |
Proje | 1.483 adet |
CD-ROM | 8.736 adet |
Slayt | 259 adet |
Ses kaydı | 2.854 adet |
Video kaset | 222 adet |
Plak | 5 adet |
VCD | 209 adet |
DVD | 1.107 adet |